Wij horen graag van cliënten en mantelzorgers hoe zij onze zorg en dienstverlening ervaren. Dus heeft u een compliment of suggestie voor wat beter kan? Laat het ons dan weten via info@derkshoes.nl.
Als het onverhoopt gebeurt dat u minder tevreden bent over onze zorg en dienstverlening, dan kunt u ook besluiten om een klacht in te dienen.
- Ons advies is om eerst in gesprek te gaan met de betreffende medewerker of vrijwilliger. Komt u er samen niet uit, betrek dan ook de verantwoordelijke leidinggevende erbij. Vaak is een gesprek waarin de situatie nog eens van alle kanten wordt bekeken, al een deel van de oplossing.
- Als u daarna besluit om toch formeel een klacht in te dienen, dan maakt u gebruik van dit klachtenformulier. U kunt dit formulier ook vinden bij de receptie van het Derkshoes. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
- Wanneer u er met ons niet uitkomt, dan kunt u uw klacht neerleggen bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Zorgbelang Drenthe. Hier vindt u onze Klachtenregeling 2020 (2) en Klachtenbrochure juni 2020
- Wij vinden het belangrijk dat misstanden binnen onze organisatie veilig en vertrouwelijk gemeld kunnen worden. Daarom hebben wij een klokkenluidersregeling. Deze regeling biedt medewerkers, oud-medewerkers en andere betrokkenen de mogelijkheid om vermoedens van ernstige misstanden – zoals fraude, machtsmisbruik of onveiligheid – te melden zonder angst voor benadeling. Meldingen worden zorgvuldig en vertrouwelijk behandeld. De regeling is bedoeld om openheid te bevorderen en om bij te dragen aan een integere en veilige werkomgeving. Meer informatie over hoe je een melding kunt doen en hoe de procedure verloopt, vind je in onze klokkenluidersregeling.