Bij Derkshoes gaat het allereerst om kwaliteit van leven voor onze cliënten. Omdat dit voor elke cliënt een andere betekenis heeft, zijn we hierover steeds in gesprek. Met cliënten, met naasten en mantelzorgers, met vrijwilligers en met professionals. Samen kijken we wat wenselijk en haalbaar is. Daarbij zijn we kritisch naar onszelf en naar elkaar, zijn we trots op wat goed gaat en leren we van wat beter kan. We organiseren ons werk slim en en binnen financiële kaders. Onze keuzes onderbouwen we met een goed verhaal. Zo werken wij aan kwaliteit van zorg!
Om onze kwaliteit van zorg inzichtelijk te maken, rapporteren we elk kwartaal over de resultaten en voortgang van de kwaliteitsthema’s die we hebben opgenomen in ons jaarplan. Daarnaast leveren we ieder jaar een Kwaliteitsbeeld op. Daarin reflecteren we op wat in het afgelopen jaar succesvol heeft bijgedragen aan kwaliteit van zorg en wat vraagt om verbetering.

In 2024 zijn cliëntervaringen uitgevraagd met de PREM (Patiënt Reported Experience Measure) Wijkverpleging en met de vragenlijst van Zorgkaart Nederland.
Dit zijn de uitkomsten:
Infographic PREM Wijkverpleging 2024
Infographic Zorgkaart Nederland 2024
Uit de waardering die we via Zorgkaart Nederland ontvangen, blijkt dat we gemiddeld een ruime acht scoren. Daar zijn we trots op!
