Derkshoes is altijd benieuwd naar uw ervaringen met onze zorg en dienstverlening. Met uw feedback kunnen wij ons werk verbeteren. Dus heeft u complimenten, suggesties of klachten? Laat het ons weten! U gebruikt daarvoor het mailadres tevredenheid@derkshoes.nl.

Klachtenregeling
Bent u als cliënt of naaste/mantelzorger niet tevreden over de kwaliteit van zorg, dan kunt u gebruik maken van onze klachtenregeling. Dit zijn uw mogelijkheden:
- Probeer eerst het gesprek aan te gaan met de betrokken medewerker en/of de verantwoordelijke leidinggevende erbij. Vaak is een goed gesprek al een deel van de oplossing.
- U kunt voor een luisterend oor, advies of bemiddeling ook terecht bij de cliëntondersteuner van Zorgbelang Drenthe. Bij onvrede over onvrijwillige zorg of een onvrijwillige opname, kunt u de cliëntvertrouwenspersoon van stichting Quasir inschakelen.
- Als u er in goed overleg met ons niet uitkomt, kunt u besluiten om een formele klacht in te dienen. Gebruik daarvoor dit klachtenformulier. U kunt ook besluiten de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Zorgbelang Drenthe in te schakelen.
- Ziet u een structurele misstand (zoals fraude, machtsmisbruik of onveiligheid) of een overtreding van wet- en regelgeving? Maak dan gebruik van de klokkenluidersregeling. Het gaat dan niet over een individuele situatie, maar over het algemeen belang.
Uw klachtenformulier komt binnen bij de bestuurssecretaris. U kunt erop vertrouwen dat deze medewerker uw klacht zo snel mogelijk en vertrouwelijk behandelt. Want uw tevredenheid is onze zorg!
Hier vindt u onze Klachtenregeling